۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۹

کشتی آزاد قهرمانی کشور| سومی نایب قهرمان جهان در وزن جدید

کشتی آزاد قهرمانی کشور| سومی نایب قهرمان جهان در وزن جدید
دارنده دو نشان نقره جهان در اولین تجربه‌اش در وزن ۷۴ کیلوگرم توانست مقام سومی مسابقات قهرمانی کشتی آزاد کشور را از آن خود کند.
کد خبر : ۶۴۳۰۹۲

به گزارش پایگاه خبری صراط به نقل از تسنیم، امیرمحمد یزدانی با کسب مدال نقره وزن 70 کیلوگرم مسابقات جهانی 2023 بلگراد مجوز غیبت در مسابقات قهرمانی کشور را داشت، اما به دلیل تغییر وزن و حضور در وزن المپیکی 74 کیلوگرم، استارت خود در چرخه المپیک را از مرحله اول چرخه زد.

او که روز گذشته با قبول شکست 4 بر 2 مقابل عادل پناهیان باتوجه به فینالیست شدن این حریف توانست به گروه شانس مجدد برود، امروز در دیدار رده‌بندی وزن 74 کیلوگرم مقابل حسین محمدآقایی کشتی‌گیر البرزی قرار گرفت که این حریف را در کمتر از شش دقیقه با امتیاز عالی 10 بر صفر بُرد.

امیرمحمد یزدانی با سومی در مسابقات کشوری حالا می‌تواند امیدوارانه کار خود را در وزن المپیکی دنبال کند، ضمن اینکه در چرخه سال 2024 این فرصت برای عنوان‌داران جهان لحاظ شده است تا اگر در وزن جدید المپیکی ناکام بودند، به چرخه انتخابی وزن غیرالمپیکی سابق خود بازگشته و با نفر اول چرخه آن وزن برای حضور در مسابقات جهانی اوزان غیرالمپیکی - در صورت برگزاری - رقابت کنند.

یونس امامی به واسطه کسب نشان طلای بازی‌های آسیایی از شرکت در مسابقات کشوری معاف بود. او همراه با نفر اول مسابقات کشوری ماه آینده در یک تورنمنت بین‌المللی شرکت خواهد کرد تا یک نفر برای شرکت در مسابقات گزینشی بیشکک و دیگری برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا انتخاب شوند.

برچسب ها: کشتی آزاد